Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

 

Cel studiów

wyposażenie słuchaczy w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością umysłową;
zwiększenie kompetencji praktycznych w zakresie pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, na różnym poziomie kształcenia (zintegrowanego, blokowego, gimnazjum, szkoły zawodowej) i w różnych placówkach oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych: szkoły specjalne, szkoły integracyjne itd.;
prowadzenie pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną;
stosowania nowatorskich metod i form kształcenia tych osób sprzyjających ich rozwojowi i przystosowaniu.

Adresaci

Nauczyciele oraz inne osoby, które posiadają kwalifikacje do pracy w zawodzie nauczyciela, chcące uzyskać wiedzę i kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach i placówkach specjalnych.

Ramowy program

Ramowy program zgodny z rozporządzeniem MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

 

Dydaktyka specjalna
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej
Diagnoza i ocena funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
Wczesne wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną
Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną
Wybrane zagadnienia z prawa oświatowego (ścieżki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną)
Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością sprzężoną (trudności szkolne,  kompetencje nauczyciela)
Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (IPET, WOPF)
Specyfika pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Praca z dorosłą osobą z zaburzeniami z niepełnosprawnością intelektualną
Analiza i terapia zachowań trudnych
Metodyka pracy i edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Metodyka terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Podstawy programowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na poszczególnych etapach edukacyjnych
Technologie informacyjne w pracy nauczyciela
Praktyki zawodowe
Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia

zaliczenie wszystkich przedmiotów
praca dyplomowa
praktyki

Ilość godzin

640 (w tym 180 godzin praktyk)

 

Aktualności
kwi28
2025
kwi14
2025
gru16
2024
lis8
2024

KONTAKT

Wydział Nauk Stosowanych w Chojnicach
ul. Świętopełka 3
89 - 620 Chojnice
tel. 513 146 624
chojnice@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2025 Wyższa Szkoła Gospodarki