Rekrutacja
Rekrutacja letnia 2022/2023
Informacje o terminie podpisania umowy o studia Kandydat otrzyma w systemie Wirtualnej Rekrutacji - ISAPS, po pozytywnym wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz złożenie kompletu dokumentów.
Zasady przyjęć na studia dla Kandydatów posiadających Kartę Polaka
Cudzoziemcy posiadający Kartę Polaka mogą odbywać studia w WSG na zasadach obowiązujących obywateli polskich.
Kryteria kwalifikacji cudzoziemca na studia pobierz
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
OFERTA EDUKACYJNA
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego i drugiego stopnia jest złożenie następujących dokumentów:
- wypełniony i wydrukowany kwestionariusz osobowy dostępny w wersji elektronicznej na www.wirtualna.byd.pl. Kwestionariusz ten należy wydrukować, podpisać i złożyć do Uczelni dopiero po otrzymaniu decyzji o przyjęciu na studia
- świadectwo dojrzałości, odpis lub kserokopię - oryginał lub duplikat do wglądu (nie dotyczy II stopnia)
- aktualna fotografia, zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego (podpisana czytelnie imieniem i nazwiskiem)
- orzeczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy na kierunek pielęgniarstwo
- potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej 85 zł
- potwierdzenie opłaty wpisowego 300 zł poza promocją*
Dodatkowo na studia drugiego stopnia należy złożyć w Punkcie Rekrutacyjnym:
- dyplom, odpis dyplomu lub kserokopię - oryginał lub duplikat do wglądu
Opłata rekrutacyjna i wpisowego płatna wyłącznie na konto:
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
19 1090 1072 0000 0001 1991 0596
zasady:
- dokonanie Wirtualnej Rekrutacji oraz opłaty rekrutacyjnej do 31 sierpnia
- podpisanie umowy o naukę w ciągu 7 dni od daty otrzymania zaproszenia na podpisanie umowy wysłane na konto Wirtualnej Rekrutacji – ISAPS.
Po upływie 7 dni od daty otrzymania zaproszenia - opłata wpisowego wyniesie 50% stawki podstawowej (tj. 150 zł). W ciągu kolejnych 14 dni od daty otrzymania decyzji, wpisowe wynosi 300 zł.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
CZESNE NA ROK AKADEMICKI 2022/2023
W celu poznania wysokości czesnego, należy wejść na stronę: oferta.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ZNIŻKI
Uczelnia proponuje rozbudowany system stypendialny oraz zniżki dla Kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne. Kandydat ma możliwość obniżenia raty czesnego nawet o 100% - sprawdź szczegóły na www.dlakandydata.wsg.pl
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
OPŁATY
Studenci WSG mogą wybrać najbardziej korzystną opcję płatności - uwzględniającą indywidualne warunki finansowe i preferowane terminy opłat. Uczelnia zapewnia pełną kontrolę wydatków na naukę i umożliwia efektywne zarządzanie budżetem. Decyzja należy do Ciebie.
Czesne obowiązujące w roku akademickim 2022/2023
W celu poznania wysokości czesnego, należy wejść na stronę: oferta
Opłata rekrutacyjna - 85 zł
Opłata wpisowego - 300 zł*
*ZASADY:
- dokonanie Wirtualnej Rekrutacji oraz opłaty rekrutacyjnej do 31 października
- podpisanie umowy o studia w ciągu 7 dni od daty otrzymania zaproszenia na podpisanie umowy, wysłane na konto Wirtualnej Rekrutacji – ISAPS.
Po upływie 7 dni od daty otrzymania zaproszenia - opłata wpisowa wyniesie 50% stawki podstawowej (tj. 150 zł). W ciągu kolejnych 14 dni od daty otrzymania decyzji, wpisowe wynosi 300 zł.
Elastyczny System Opłat
5 dogodnych form płatności: 1 lub 2 raty = mniejsza kwota czesnego
4, 10, lub 12 rat to dzięki rozłożeniu w czasie, mniejsze obciążenie finansowe
na studiach I i II stopnia stała wartość czesnego
Wydatki pod kontrolą:
unikalny numer w systemie ISAPS - wgląd w stan konta oraz szybkie i bezpieczne rozliczenia
czas na decyzję o sposobie finansowania nauki - do końca września
podgląd wzoru wypełnienia przekazu
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
DODATKOWE INFORMACJE
Decyzja
Kandydat otrzymuje elektroniczną decyzję o przyjęciu na studia w ciągu 3 dni od daty zarejestrowania przez pracownika rekrutacji wpływu opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł na konto Uczelni. Decyzje te będą wysyłane drogą elektroniczną na konto kandydata w Wirtualnej Rekrutacji.
Kandydatowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od otrzymania pisemnej decyzji w formie podania do Rektora WSG.
W przypadku negatywnego postępowania kwalifikacyjnego lub rezygnacji, dokumenty należy odebrać w Biurze Obsługi Studenta osobiście lub przez osobę pisemnie upoważnioną.
Podpisanie umowy
Na podpisanie umowy Kandydat dostarcza potwierdzenie opłaty wpisowego w wysokości 300 zł (w przypadku braku zwolnienia z tej opłaty).
Uwaga!
W chwili podpisania umowy Uczelnia musi posiadać komplet dokumentów Kandydata (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów z późn, zmianami). W przeciwnym razie dokumenty Kandydata nie zostaną przekazane do Dziekanatu i tym samym nie uzyska on praw Studenta.
Wzór pełnomocnictwa do podpisania umowy w imieniu Kandydata (pobierz)
Zaświadczenia
W celu otrzymania zaświadczenia (np. do ZUS) Kandydat proszony jest o telefoniczny lub/i e-mailowy kontakt z Biurem Rekrutacji w Chojnicach.
Wysyłka zaświadczenia nastąpi w ciągu 5 dni (roboczych) od momentu złożenia zamówienia w Biurze Obsługi Studenta z zastrzeżeniem, że dokumenty zostały złożone wcześniej i dane kandydata znajdują się w bazie rekrutacyjnej.
Uwaga
- po złożeniu dokumentów Kandydat może otrzymać zaświadczenie potwierdzające złożenie dokumentów wystawiane przez Biuro Rekrutacji,
- po podpisaniu umowy Student może otrzymać zaświadczenie potwierdzające przyjęcie na studia wystawiane przez Biuro Rekrutacji.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
WYŻSZY SEMESTR - ZASADY PRZYJĘĆ
Na drugi lub wyższe semestry studiów może zostać przyjęta osoba, która w innej uczelni o podobnym profilu kształcenia uzyskała zaliczenie semestru odpowiednio niższego oraz wypełniła wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, którą opuszcza.
Przeniesienia na drugi lub wyższe semestry studiów na kierunki prowadzone przez WSG następują na podstawie podania kandydata z załączoną kserokopią indeksu uczelni, w której kandydat pobierał studia.
O przyjęciu kandydata decyduje Rektor, określając semestr studiów, na który kandydat został przeniesiony. Dziekan przygotowuje wykaz ewentualnych różnic programowych i terminy ich uzupełnienia.
Na podstawie tych decyzji kandydat zawiera umowę o studia i dokonuje opłaty wpisowej w wysokości 350 zł.
W przypadku konieczności uzupełnienia różnic programowych student wnosi jednorazową opłatę dodatkową
w wysokości 300 złotych w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy o studia. Ilość miejsc w ramach rekrutacji na drugi i wyższe semestry studiów jest ograniczona. O przyjęciu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Niedopełnienie terminu uzupełnienia różnic programowych skutkuje skreśleniem studenta z listy studentów lub powoduje konieczność powtarzania semestru, podczas którego realizowane są zajęcia będące przedmiotem uzupełnienia
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na wyższy semestr studiów powinien złożyć w Biurze Rekrutacji następujące dokumenty:
- podanie do Rektora o przyjęcie na wyższy semestr;
- kwestionariusz osobowy;
- ksero indeksu dotychczasowej uczelni – poświadczone za zgodność z oryginałem;
- wykaz przedmiotów z ilością godzin, formą zaliczenia i punktami ECTS z dotychczasowej uczelni;.
- zaświadczenie o nauce potwierdzające zaliczoną ilość semestrów;
- aktualną fotografię zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
- kserokopia dowodu osobistego - oryginał do wglądu;
- oryginał świadectwa dojrzałości, duplikat lub kserokopię - oryginał do wglądu (nie dotyczy studiów II st.)
- odpis dyplomu ukończenia studiów I stopnia lub kserokopię - oryginał do wglądu;
- dowód opłaty wpisowej w wysokości 350 zł wymagany przy podpisywaniu umowy o studia (nr konta Uczelni:
19 1090 1072 0000 0001 1991 0596 ).