Psychologia w Zarządzaniu i Biznesie
Cel studiów:
Kierunek „Psychologia w Zarządzaniu i Biznesie” jest wyjątkową ofertą łączącą w sobie sprawdzoną, rzetelną wiedzę z zakresu psychologii i marketingu z praktycznym wymiarem funkcjonowania pracowników na terenie organizacji. Głównym celem studiów jest doskonalenie kluczowych kompetencji psychologicznych i społecznych, niezbędnych dla efektywnego poruszania się w szeroko pojętej sferze biznesu.
W programie studiów uwzględniono specyficzne zadania i trudne sytuacje, które pojawiają się życiu zawodowym. Studia pozwalają lepiej zrozumieć psychologiczne mechanizmy zachowań człowieka w wyżej wymienionych sytuacjach. Dają możliwość przewidywania zachowań i relacji w zespołach pracowniczych.
Studia na kierunku „Psychologia w Zarządzaniu i Biznesie” dają także możliwość rozwijania niezbędnych umiejętności i rozszerzenia wiedzy m.in. w zakresie:
- diagnozowania i skutecznego rozwiązywania wybranych problemów na terenie organizacji/firmy,
- realizacji szeroko pojętych działań promocyjno – reklamowych,
- wykorzystania technik wpływu społecznego w różnych kontekstach życia zawodowego,
- wspierania rozwoju zawodowego (własnego oraz pozostałych pracowników),
- skutecznego budowania relacji interpersonalnych,
- twórczego podejmowania decyzji w sytuacjach biznesowych,
- rozwoju kompetencji osobistych niezbędnych w pracy zawodowej.
Adresaci studiów:
Studia kierowane są do absolwentów studiów wyższych zainteresowanych kompleksowym podnoszeniem swoich kwalifikacji i kompetencji psychospołecznych, przydatnych w sferze relacji biznesowych.
W szczególności studia adresowane są do pracowników firm prywatnych i instytucji niekomercyjnych, dążących do profesjonalnego realizowania zadań i celów biznesowych, a także do menedżerów, osób odpowiedzialnych za kształtowanie relacji z klientami oraz budowanie wizerunku firmy/instytucji.
Kadra dydaktyczna:
Wśród wykładowców znajdują się specjaliści (m.in. psycholodzy biznesu, ekonomiści, specjaliści PR) o bogatym doświadczeniu praktycznym, jak również wykładowcy uczelni wyższych – autorzy opracowań naukowych z danego zakresu. Zajęcia praktyczne prowadzą doświadczeni specjaliści, trenerzy biznesu.
ATUTY:
Program studiów podyplomowych został przygotowany dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym szczególnie pod kątem rozwoju kariery, rozwijania kompetencji uczenia się lub uczenia i rozwijania innych, motywowania, wyzwalania potencjału. Dzięki metodzie edukacji zindywidualizowanej możliwe jest modyfikowanie programu pod kątem osobistych potrzeb edukacyjnych słuchacza, jego predyspozycji i zainteresowań oraz elastyczność w zakresie terminu realizacji zajęć. Wybór zajęć z zastosowaniem tutoringu pozwala na osobisty kontakt z trenerem, którego celem jest wspieranie słuchacza w rozwoju i w planowaniu własnej drogi edukacyjno-zawodowej.
Ramowy program studiów:
Wybrane psychologiczne problemy organizacji i zarządzania
Problemy decyzyjne w biznesie
Trening kompetencji menedżerskich
Psychologia rynków finansowych
Techniki motywowania zespołu
Negocjacje i mediacje w biznesie
Zarządzanie zmianą w organizacji
Psychologia reklamy
Psychologia zachowań konsumenckich
Trening rozwiązywania konfliktów na terenie organizacji
Skuteczne zarządzanie sobą w czasie
Etykieta w biznesie
Psychologia kontaktu z klientem
Metody i techniki diagnozy na terenie organizacji
Media relations
Praktyka PR
Kampanie marketingowe – planowanie, realizacja, pomiar efektywności
Wypalenie zawodowe i mobbing – metody diagnozy i przeciwdziałania
Forma zaliczenia: Test z wybranych zagadnień programowych
Praca dyplomowa
Czas trwania studiów: 2 semestry
Liczba godzin: 190